close
تبلیغات در اینترنت
یه رای دادنِِ "غیر" ساده! (مطلبی قابل ارائه در منبر و سخنرانی)

فَاسْتَقِمْ -استقامت کن!

بعضی مواقع کارهایی که ما انجام می دهیم شاید ظاهرش این باشه که خیلی کار شاق و بزرگی نیست اما اگر یکم بیشتری توجه کنیم می بینیم همین کاری که به ظاهر اهمیت آن چنان بزرگی نداره می تونه اثرات خیلی زیادی داشته باشه حالا چه کار خوب باشه و چه کار بد! بخواهیم مثال بزنیم مثلا فرض کنید موتوری ای که چراغ قرمز رو رد میکنه این کار تخلفه اما جزای آن واقعا چقدره؟! حتما پاسخ اول اینه که خب یه رد شدن از چراغ قرمز که چیزی نیست , اما بعضی مواقع از چراغ قرمز رد شدن همانا و یک عمر پشیمانی همانا! یا مثلا مگر یک ترقه زدن…

banner
جستجوگر پیشرفته



بعضی مواقع کارهایی که ما انجام می دهیم شاید ظاهرش این باشه که خیلی کار شاق و بزرگی نیست اما اگر یکم بیشتری توجه کنیم می بینیم همین کاری که به ظاهر اهمیت آن چنان بزرگی نداره می تونه اثرات خیلی زیادی داشته باشه حالا چه کار خوب باشه و چه کار بد!

بخواهیم مثال بزنیم مثلا فرض کنید موتوری ای که چراغ قرمز رو رد میکنه این کار تخلفه اما جزای آن واقعا چقدره؟! حتما پاسخ اول اینه که خب یه رد شدن از چراغ قرمز که چیزی نیست , اما بعضی مواقع از چراغ قرمز رد شدن همانا و یک عمر پشیمانی همانا! یا مثلا مگر یک ترقه زدن چقدر مزاحمت ایجاد می کنه؟اما همین ترقه را یکی میاد کنار منزل یک بیمار یا کنار یک خانمی که بچه ای در شکم داره می زنه این بیمار دچار ترس و وحشت میشه چه بسا اثرات بدی تا حد مرگ برا اون داشته باشه یا این خانم هول کنه و همین باعث اثرات سوء روی جنین او بشه ، یا مثلا داری در خیابان و کوچه میری میخی رو زمین افتاده بر می داری می اندازی گوشه ای چند دقیقه بعد اورژانسی از همانجا رد میشه! این کار خوب شما اگر نبود امکان داشت اثرات بدی داشته باشه اما همین کار کوچک منشاء خیر شد که این بیمار به موقع برسه , خونواده ای یتیم نشود و...

اما حالا غرضممن از طرح این مباحث چیه؟

بحثمون در مورد رای دادن هم به همین شکله , ببینید ممکنه به ظاهر حالا رای دادن من به عنوان یه تک نفر , حالا به فلانی باشد یا به دیگری چه فرق می کنه؟ مگه این کار من چقدر اهمیت داره ؟ که بخواهیم چیزهای عجیب و غریب رو به اون گره بزنیم ؟

در این باره دو مطلب هست , یه مطلب در مورد اثر این رای دادن و به چه کسی رای دادن در شخص خود من هست و یک موقع هم اثریه که در کل جامعه ایجاد می کنه ,

اما درمورد شخص خودمون , همه ما باید بدونیم اثری که ما می گذاریم در این انتخابات ممکنه به ظاهر کوچیک باشه (مثل اون برداشتن میخ توی کوچه) اما اثرات بزرگی داره , و من به همین اندازه خودم مورد باز خواست قرار می گیرم , چه از ناحیه وجدان شخصی خودم و چه در پیشگاه خدای تبارک و تعالی ,

اگر این انتخابی که من می کنم بیام و بینی و بین الله بگم خدایا من قربتا الی الله می خوام رضایت تو رو جلب کنم هر چند ممکنه چون می دونم رضایت تو در رای دادن به فلانیه و یا در رای ندادن به فلانیه به این رای می دم و به آن رای نمی دم ,

اون خدایی که ما شناختیم که در مقابل یک عمل کوچیک که مخلصانه باشه ثوابای فراوانی قرار داده قطعا برا همین فعل کوچیک ما اگر برای جلب رضایت او و مخالفت با دشمنان خدا باشه اثرات خیلی خوبی برامون بوجود میاره و برکات  زیادی به دنبال داره ,

مثلا شما ببینید چقدر انسان ها از اول تاریخ تا آخر تاریخ شمشیر زدن ، شمشیر های عجیب و غریب , چقدر جنگاوران بودن که پهلونایی رو به زمین زدن ؟ و خیلی موقع ها زدن یک پهلوون , یک علمدار , یک فرمانده  اصلا سرنوشت یک ملت رو تغییر می داد, خیلی ها در تاریخ بودن که ظالمایی رو کشته اند , , اما خدا از همه این ضرباتی که از اول تاریخ تا آخر تاریخ زده شده  یکی رو جدا کرده و میگه این ضربه از عبادت جن و انس بالاتره! "ضربة علی فی یوم الخندق افضل من عبادت الثقلین"! این ضربه علی با ضربات دیگر فرقی نداشته , آنها شمشیر بوده اند این هم شمشیر بوده , و خیلی ها هم بوده اند که پهلوان زمین زده اند اونچنان که حضرت امیر , عمرو ابن عبدود رو زمین زد و خیلی ها هم بودن که کسی رو که به زمین می زدن سپاه باطل بود و پهلوان از لشکر باطل بود اما این ضربه علی غیر از آن ضربه هاست ,

 تفاوت این ضربه با آن ضربه ها در این نیست که این شمشیرش تیز تر بود یا پهلوانش ده برابر طول قد داشت و ...اول که این کار حضرت از روی اخلاص بود دیگر اینکه از کسی صادر شد که صاحب معرفت بود می دونست این را می زند چه اثراتی داره چه سرنوشتی رو می تونه زیر و رو کنه , نکته مهم دیگر این بود که اون ضربه در جایی زده شد که پاها همه سست شده بود اما این پای علی که در عبادت در راه خدا استوار شده محکم ایستاد , این دست علی به مدد ربنا ها و مناجات هاش قبضه شمشیر رو محکم چسبید و این قلب استوار علی  که به جمال الهی نظر داشت بدون اینکه زیادی لشکر کفر و قدرت و بازو و ساز و برگ پهلوان عرب او رو سست کنه ایستاد ,

حالا اینها را گفتی که چه ؟

حضرت امیر علیه السلام روایتی دارند با این مضمون که اگر خودتون صاحب یه خصلت خیر نیستید خودتون رو شبیه آن گروهی که صاحب اون خصلتن در آرید و همین کم کَمَک باعث میشه نشانه های آن خصلت خوب در منم ظاهر بشه , با مومنین مسجد میرم بعد از مدتی منم مشتاق نماز می شم , انفاق میکنن من هم برای اینکه خدا در من این خصیصه خوب رو بوجود بیاره انفاق می کنم و...

حالا عزیزان عرض کردیم حضرت امیر با اون معرفت , معرفت ما که هرگز اندازه ایشون نبود و نیست ؛ گفتیم اخلاص , اخلاص و بندگی ما که هرگز اندازه ایشون نبوده و نیست ؛ گفتیم اثر , اثر فعل ما هم به اندازه ایشون نبوده و نیست! , اما همین روایت حضرت امیر علیه السلام را بگیریم , که یا امیر المومنین این مشارکت ما این رای دادن ما , من واقعا با خودم خلوت می کنم فکر می کنم تحقیق می کنم ببینم رای دادن به چه کسی و یا کساییه که رضایت شما رو تامین می کنه و بغض دشمنان شما رو به همراه داره همون رو انتخاب می کنم و به همون رای می دم , فقط برای رضایت خدا , نه خودم , فقط ملاکم این است که رضایت خدا در این کارم تامین بشه تا با همین کار کوچک من خدا بخاطر این نیت خیر من اثرات و برکات فراوانی برا خودم و خونوادم و جامعه داشته باشه.

عزیزان خدا برای دادن برکت و توفیق دنبال بهونه می گرده دنبال یه فعل مخلصانه یک اشک و آه خالصانه ، دنبال یه خواست عاجزانه , خیلی موقع ها حتی حرکتی هم از ما نیست همین فقط خواست و آهه اما خدا برکت می ده ,

ان شاء الله این مشارکت ما و مشارکت مخلصانه ما و حساسیت ما در اینکه حتما این رای ای که می دم برا رضایت خدا باشه تا همانطوری که اون شمشیر زدن حضرت یه شمشیر زدن بود اما همون موجب سستی لشکر کفر شد ان شاء الله این رای های ما هم به این نیت باشه

و رای به کسایی باشه که با رای آوردنشون یه غم و خمودگی در  کفار و منافقین ایجاد شه و اگر اینطور بود حتی اگر اون نتیجه ای که ما فکر می کردیم رضای خدا بود حاصل نشد بازم ما ثواب خودمون رو بردیم  و برکت این کار ما سرجاش هست , چون من به اندازه توان و وُسع خودم کارم راو برا رضایت خدا انجام دادم حالا نتیجه هر چه باشه ,

پس یه رای دادن این همه می تونه تاثیرات خوب داشته باشد , البته بد رای دادن و برا منافع شخصی و از روی هوا و هوس رای دادن (خدای نکرده ) می تونه اثرات بدی داشته باشه , که شاید جبران پذیر نباشه ,

یه مثال بزنیم از تاریخ اسلام , حتما زیارت مبارکه عاشورا رو بارها خوندید , اونجا چه کسایی رو لعن می کنه؟ در زیارت عاشورا فقط شمر و عمر سعد و معاویه و آل زیاد و آل مروان و اینها لعن شدن؟!

نه , بلکه می فرماید "آنهایی که اسب ها را زین کردند!! آنهایی که مشایئت کردند!!! آنهایی که همراهی کردند!!خدایا اینها را هم لعن کن" , یعنی اون کسی که زین رو اسب می گذاشت؟! مگه این چقدر می تونه کارش مهم باشه ؟ حالا این نکرد دیگری می کنه! یا مثلا اون کسی که چار تا قدم تا دم در اومد  و فلانی رو همراهی کرد بخاطر اینکه داری می ری یک کار حرام انجام بدی! خدا اینها رو هم لعن کرده! برای همین گذاشتن زین روی اسب!! یا زدن یه گره زین اسب!! اینها شدن ملعون الی الابد! یا برای سه قدم راه رفتن همه اولیاء خدا و مومنین بعد از عاشورا اینا رو لعن کردن! آقا !!!!! همین یک گره؟! همین یک قدم!؟ برای همین یک گره زین اسب اون باید بشه ملعون ازل و ابد!؟! برای همین دو سه قدم!!! بله برای همین دو سه قدم! چون همین مشایئت تو باعث دلگرمی اونایی شد که می خواستند با امام جهاد کنند! چون همین گره تو باعث شد یکی برا جهاد آماده شه!!! قطره قطره جمع شد , شدند لشکر یزید و سر امام رو بردن بالا نیزه!

خدای نکرده یه موقع ما با رای خودمون نخایم اسب کسی رو زین کنیم که هدفش لطمه به اسلامه! خدای نکرده یه موقع این رای ما همراهی کردن با کسایی نباشه که هدفشون دوستی با کفاره, هدفشون لطمه زدن به جهاده , هدفشون لطمه زدن به فرهنگ امام حسینه , هدفشون ترویج فحشاست , هدفشون از بین بردن امر به معروف و نهی از منکره , یا هدفشون اینه که برند آنجا برا منافع خودشون , حالا یک موقع کسی که می ره می ره تا گوشواره را از گوش کودک اسیر بکشه!!! یه موقع هم کسی که می ره می ره برا اینکه بیت المال رو در اون مسئولیتی که داره بخوره , حق و ناحق کنه , فرقی نمی کنه هدف هر دو یکیه, یا می ره برای اینکه یزید های زمان که همان آمریکای جهان خوار باشه خوشحال شن و فرمان اونو اجرا کنن , پس عزیزان باید مواظب باشیم خدای نکرده این رای دادن ما برای نیت های بدی نباشه , باید واقعا خیلی محتاطانه رفتار کرد با تحقیق رفتار کرد اگر کسایی یکم هم شبهه ای در مورد اونهاست جای حساسیت داره اول آنهایی که مطمئنیم و واقعا می بینیم با رای دادن به فلانی خشم دشمن برافروخته میشه به اونا رای بدیم همینطور تا بیاید به آخرین نفری که باید رای بدیم , اگر هدفمون این باشه این مایه خیر و برکت برای خودمون و مایه خاری برای دشمنان خواهد بود ان شاء الله اگر هم خدای ناکرده برای نیت بدی باشه شرش دامن هم خودم رو میگیره و هم جامعه رو. یا علی.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 98
:: ارسال شده در: مذهبی , اجتماعی،سیاسی ,
:: مطالب مرتبط: ترک گناه، چند روش ساده , نقش معنویت در شبهای قدر سیاسی , روح الله ,
نویسنده
نویسنده : سعید
تاریخ : [دوشنبه 03 اسفند 1394 ] [ 20:14]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی
ترک گناه، چند روش ساده تاریخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394
آرامش.. تاریخ : دوشنبه 30 فروردین 1395
نقش معنویت در شبهای قدر سیاسی تاریخ : سه شنبه 04 اسفند 1394
یه رای دادنِِ "غیر" ساده! (مطلبی قابل ارائه در منبر و سخنرانی) تاریخ : دوشنبه 03 اسفند 1394
روح الله تاریخ : دوشنبه 29 خرداد 1391
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 43
کل نظرات کل نظرات : 52
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 22
باردید دیروز باردید دیروز : 7
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 30
بازدید ماه بازدید ماه : 58
بازدید سال بازدید سال : 518
بازدید کلی بازدید کلی : 14,974

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.227.186.112
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir